Laureaci X Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego Lubaczów 2020

Jury konkursu X Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego Lubaczów 2020, obradujące w dniach 29 - 30 czerwca 2020 r. w składzie:

prof. Leszek Mądzik (UMCS Lublin) – przewodniczący,
prof. Piotr Kielan (ASP Wrocław),
prof. UR Antoni Nikiel (UR Rzeszów),
prof. Bogdan Topor (ASP Katowice),
mgr Stanisław P. Makara (kurator I–X edycji TPRW Lubaczów)

spośród 360 prac 137 artystów, wybrało 82 rysunki 62 autorów do wystawy pokonkursowej.

Jury konkursu przyznało nagrody i wyróżnienia następującym artystom:

Grand Prix otrzymał:

Dobiesław Gała (Kraków)
za zestaw prac:
STREFA NAZNACZONA I
STREFA NAZNACZONA III

Uzasadnienie:
Za minimalizm środków wyrazu i siłę przekazu, która pozwala doświadczać tajemnicy czasu.

I Nagrodę otrzymał:

Piotr Żaczek (Warszawa)
za zestaw prac:
„Gloria 1”
„Gloria 5”
„Gloria 3”

Uzasadnienie:
Za reżim warsztatowy i klarowność przekazu.

II Nagrodę otrzymała:

Olga Ząbroń (Kraków)
za zestaw prac:
„Bez tytułu I”
„Bez tytułu II”

Uzasadnienie:
Za subtelność zastosowanych środków przekazu.

III Nagrodę otrzymał:

Andrzej Jan Bator (Łódź)
za zestaw prac:
„REGATY”
„UKŁAD SYNCHRONICZNY”
„CISZA”

Uzasadnienie:
Za podniesienie wartości technicznej na poziom czystej ekspresji estetycznej

Wyróżnienie otrzymali:

Andrzej Desperak
„WOBEC PRZESTRZENI I”
„WOBEC PRZESTRZENI Il”

Emilia Pitucha
„Czwarty wymiar III”
„Czwarty wymiar IV”

Jan F. Ferenc
„STREFA CISZY - ŚLAD I”
„STREFA CISZY - ŚLAD III”

Violetta Kulikowska — Parkasiewicz
„Kody II
„Kody I”

Robert Olszowski
„Czas i przestrzeń”

Nominacje otrzymali:

Ita Haręza
„Solina 1”
„Solina 2”
„Solina 3”

Jan Trojan
„JODEŁKA PŁASZCZOWA Z DZIURKAMI”
„W GÓRĘ I W DÓŁ”

Anna Bielnik
„KSZTAŁT RELACJI”

Marcin Piotr Surzycki
„Artefaktum 1 — votta”

Tomasz Tobolewski
„RYSUNEK PANDEMICZNY”

Artyści zakwalifikowani do wystawy pokonkursowej:

Weronika Braun
„Bolesne strzały w serce VI”

Andrzej Markiewicz
„Pars Pro Toto”, „Kardiolowo 4 cd., Pars Pro Toto”, „Kardiolowo 4 + cd.”

Monika Cichoń
„forgotten (Il) (zapomniani II)”

Monika Kilan-Borowska
„Plaża, Detal”

Paulina Traczyńska
„Spokojne morze”, „Drzewo i ptak”, „Morze miłości wypełniające przepaść”

Tomasz Wiktor
„Ig”, „Głową w dół (Ig III)”

Arkadiusz Polewka
„Koniec albo początek (Ryszardowi Korżanowskiemu)”

Marzena Zacharewicz
„Skrawki rozsypanego świata III”

Krzysztof Kułacz Karpiński
„Park”

Marlena Promna
„American dream l”

Marta Kawiorska
„Między światłem, a cieniem III”

Alicja Bach
„Box of life”, „Box of death”

Stanisław Holewa
„Dystans Il”

Dorota Sankowska
„Passus l”

Sławomir Grabowy
„List do siebie 9”

Anna Juszczak
„Oddech l”, „Oddech Il”

Katarzyna Tomaszewska
„Izolacja Il”

Paweł Warchoł
„Dekalog l”

Ireneusz Parzyszek
„W drodze do .. 2”

Małgorzata Drozd-Witek
„Psalm 40.V”

Zbigniew Jerzy Woźniak
„Koneser 1”

Jarosław Sankowski
„Aukcja”

Przemysław Kmieć
„Punktofonie szmerowe l”, „Punktofonie szmerowe Il”

Michał Minor
„Tak naprawdę”

Izabela Kita
„Robótki ręczne III”

Janusz Karbowniczek
„Postacie zapomniane”

Grzegorz Kumorek
„Sedymentacja XII”

Jacek Głowacz
„Interferencja — 20 917”

Maciej Osmycki
„Do ostatniej kropli”

Agnieszka Gogola
„Czarne słońce III”

Paulina Kasiukiewicz
„Cel”

Andrzej Brzegowy
„Lipiec 18”

Ewa Bińczyk
„Dyzio Marzyciel”

Marek Maciąg
„Zbiory Il”

Katarzyna Kukuła
„Cywilizacja śmierci III”

Karolina Jabłońska
„n o 9 / 2020”

Adam Gillert
„Droga krajowa nr 172”

Jerzy Tomala
„Ogień”

Anna Sadowska
„Po-ślady codzienności Il”

Cyprian Biełaniec
„Niebo”

Marek Głowacki
„Rysunek mechaniczny III” — z cyklu Zwój

Paweł Płóciennik
„Impulse 88”

Anna Dybowska
„Sen”, „Zjawa”

Apoloniusz Węgłowski
„Kompozycja 202”, „Kompozycja 203”

Julia Rejman
„Nieśmiertelny”

Adam Molenda
„Egzystencja połowiczna — Osiedle”

Jerzy Dmitruk
„Rzeczy i myśli codziennego użytku ocalone od zapomnienia”, „Rzeczy i myśli codziennego użytku ocalone od zapomnienia Il”

Łukasz Gierlak
„Od(twarz)anie III”

Jury X jubileuszowej edycji konkursu Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego Lubaczów 2020 zauważyło, że chociaż został zorganizowany w trudnym czasie, zaowocował dużym zainteresowaniem ze strony artystów oraz znaczną ilością nadesłanych prac. Z zadowoleniem zauważono dużą różnorodność stylistyczną i warsztatową ocenianych prac, co pozwala mieć nadzieję na dalszy rozwój tej autonomicznej i niezależnej dziedziny sztuki.